وحیدیه نگارشهرخبر

تحریم‌های جدیدی علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه شش مدیر اجرایی و اعضای هیئت‌مدیره «صنایع هوایی قدس» به بهانه آنچه ارسال پهپادهای ایران به روسیه خوا

تحریم‌های جدیدی علیه ایران

وحیدیه نگارشهرخبر

تحریم‌های جدیدی علیه ایران دانلود کاور با اندازه اصلی
خبر 698

تحریم‌های جدیدی علیه ایران

خلاصه خبر :

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه شش مدیر اجرایی و اعضای هیئت‌مدیره «صنایع هوایی قدس» به بهانه آنچه ارسال پهپادهای ایران به روسیه خوا ادامه خبر

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه شش مدیر اجرایی و اعضای هیئت‌مدیره «صنایع هوایی قدس» به بهانه آنچه ارسال پهپادهای ایران به روسیه خوانده، اعمال کرده است.

به گزارش رویترز، آمریکا روز جمعه تحریم‌های جدیدی را علیه تامین‌کنندگان پهپاد‌های ایرانی که به ادعای واشنگتن برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های غیرنظامی در اوکراین در جریان درگیری با روسیه مورد استفاده قرار گرفته‌اند، اعمال کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا، صنایع هوایی قدس را که خود از سال ۲۰۱۳ تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد، به‌ عنوان یک سازنده کلیدی دفاعی ایرانی که مسئول طراحی و تولید پهپاد‌هاست، توصیف کرد.

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد: «ما به استفاده از هر ابزاری که در اختیار داریم ادامه خواهیم داد تا پوتین را از دسترسی به سلاح‌هایی که برای به راه انداختن جنگ وحشیانه و بی‌دلیل خود علیه اوکراین استفاده می‌کند، محروم کنیم».

این تحریم‌ها همچنین مدیر سازمان صنایع هوافضای ایران را که به گفته وزارت خزانه‌داری، سازمان کلیدی مسئول نظارت بر برنامه‌های موشکی بالستیک ایران است، هدف قرار داده است.

اقدام روز جمعه خزانه ‌داری هرگونه دارایی‌ها را در آمریکا مسدود می‌کند و عموماً آمریکایی‌ها را از معامله با آن‌ها منع می‌کند. کسانی که با آن‌ها معاملات خاصی انجام می‌دهند نیز در معرض تحریم قرار می‌گیرند.

آمریکا قبلاً هم تحریم‌هایی را علیه شرکت‌ها و افرادی که متهم به تولید یا انتقال پهپاد‌های ایرانی به روسیه هستند، اعمال کرده است.

ایران ارسال هواپیما‌های بدون سرنشین به روسیه را پذیرفته است، اما گفته است که این پهپاد‌ها قبل از حمله فوریه روسیه به اوکراین ارسال شده‌اند. مسکو استفاده نیروهایش از پهپاد‌های ایرانی در اوکراین را تکذیب کرده است.

پیش از این، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات برجام در خصوص ادعا‌های مکرر غرب درباره ارسال پهپاد‌های ایرانی به روسیه در صفحه توییتر خود نوشت: «ادعای عرضه پهپاد [ایران به روسیه] بهانه‌ای ناشیانه برای توقف مذاکرات وین در خصوص برجام است (اگر به قصد از بین بردن کامل آن نباشد). به نظر می‌رسد آمریکا و سه کشور اروپایی برای حرکت به سمت پلن بی وسوسه شده‌اند».

کد امنیتی رفرش

%خرید ازفروشگاه همواره تخفیف

- باسلام خدمت شمادوست عزیزبا استفاده ازاین امکان جدید سایت شما میتوانیدهرگونه کالای مد نظرخود را خرید کنید.
- باخرید خود از افرادی که اجناس خانگی ومحصولات صنایع دستی خودرا دراین فروشگاه قرار دادند کمک میکنید .باتشکرازتمام مردم خوب وحیدیه.

دنبال کنید